jaar 1

sketchup

we moesten met google sketchup onze droomkamer maken. googlesketchup is een programma waar je heel makkelijk 3d tekeingen kan maken. 

nou mijn droomkamer is misschien heel saai: een bed, een bank en een tv. eigenlijk had ik er ook een racebaan bij gewild maar die hadden ze niet.

Infographic

we moesten ook een infographic maken, wat inhoud dat je een vraag bedenkt, die je vervolgens aan iedereen gaat stellen en dan maak je er een soort presentatie van.

deze opdracht vond ik niet geweldig, vooral omdat het gewoon een soort interviw is en dat is een beetje saai.

Lasercutter

hier moesten we met delasercutter een sleutelhanger maken van een soort plasticachtig spul.

 ik vond dit denk ik wel hetleukste om temaken, gewoon omdat ik een lasercutter cool vind. (: 

foamcutter

we moesten een tafel maken van foam met een foamcutter. een foamcutter is een soort blok dat een ijzerdraadje verwarmt, zodat je het foam kan snijden/smelten. 

het is best lastig om het recht te doen, dus ik heb een beetje een bibberige tafel. het was wel leuk om de tafel te maken, maar je moest wel vier even lange poten hebben. 

project 2: de waag

Bij project 2 werden we uitgedaagd om in teams de patioruimte opnieuw te ontwerpen en vervolgens moesten we dit ontwerp uitwerken in een maquette. 

We begonnen met drie ontwerpen waarvan we er een moesten kiezen en die gedetailleerder en mooier moesten tekenen op een A2 papier. Daarna moesten we daar met foam een maquette maken op schaal 1:50.

Ik heb vooral geholpen bij de maquette om muren te snijden en vast te plakken. Verder heb ik het ontwerp gemaakt voor de patio, en de drie die vooraf gingen. Ik heb ook het vooronderzoek gemaakt. 


Hierbij de link van de groepswebsite waarin de opdracht beter en stap voor stap wordt uitgelegd: https://project-de-waag.cms.webnode.nl/referenties/

Logo maken

Voor deze website moest ik een logo maken en dat hierboven neerzetten. Dat kan je hierboven zien

Project 3: catswoppr

Wij moesten voor project 3 een kattenspeeltje maken wat gezond kattengedrag stimuleert. Wij hebben een soort autootje bedacht met een voerbak eraan. De kat rent erachteraan en blijft op die manier bewegen. Als de kat genoeg heeft gegeten is er nog een muis die hij probeert te vangen en raakt de kat nooit verveeld. Hiernaast zie je een foto van het prototype

ik heb hiervan geleerd met de lasercutter te werken. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin